Sunday, April 8, 2012

Kos Rawatan Meningkat

Kita semua maklum bahawa setiap orang pasti akan pergi.
Cuma beza bagaimana mereka di dunia sebelum pergi.
"Sihat sebelum sakit"
Iz pasti anda selalu dengar frasa diatas,
ia sebenarnya dari persedian "5 perkara sebelum 5 perkara" yang lain iaitu


1. Sihat sebelum sakit
2. Muda sebelum tua
3. Kaya sebelum miskin
4. Lapang sebelum sempit
5. Hidup sebelum mati.



 Lakukan sesuatu yang berfaedah dan mendatangkan kebaikan kepada diri anda dan orang-orang disekeliling anda semasa anda masih sihat supaya bila anda sakit kebaikan ini akan menolong anda.


Tambahan lagi dari segi kos perubatan sekarang kadangkala terasa tak masuk dek akal.
Silap-silap boleh beli rumah sebiji dengan sebuah kereta buatan tempatan.


Bayangkan jika kes kenser, kos untuk buat kimoterapi paling murah ialah RM 5,800.
Peringkat satu 10 kali kimo, sudah RM 58,000. Next Phase???
Itu tidak temasuk ubat dan rawatan alternatif yang ramai orang kita cuba juga.
Just untuk perkongsian, selain dari kimoterapi ini. Ada beberapa lagi ubat yang pernah menyembuhkan ribuan orang yang menghidap kanser. ia sejenis ubat yang membunuh sel kanser secara semula jadi.
 Cuba google perkataan ini "B17 + bromiolin + graviola" Harga??? Ha3...tengok la sendiri.


Kalau sakit buah pinggang pula nak kena buat dialisis. Satu rawatan RM 150-RM 300. Seminggu 2 hingga 3 kali rawatan.Kalau teruk setiap hari kena buat rawatan. Mana nak kais, kalau ada duit simpanan dalam bank sudah tentu akan habis digunakan.


Jangan kata sakit yang teruk-teruk ini la, kos perubatan gigi pun dah mahal sekarang. Tanam gigi dah RM 5,000 sebatang, Berapa gigi yang anda lompong?? (LOL)..gurau je..Ok la kalau tak mahu tanam gigi pun dah tua nak juga ada gigi kan (gigi emas macam nenek iz ke :p ). Tak kan nak makan bubur saja :p... Kos untuk gigi palsu sekarang pun sudah mencecah RM 1,000 sebaris. Atas bawah sudah RM 2,000++. 


Itu Harga kos hari ini. Bayangkan selepas 20 atau 25 tahun lagi, tidak mustahil ia akan mencecah 10 kali ganda dari kos sekarang. Ini terbukti sebab kos diatas adalah seganda dari 3 tahun sebelumnya.


So dimana anda dalam 20 @ 25 tahun nanti. adakah anda sudah bersedia dari segi keewangan untuk menempuh hari sakit anda???


Dengan sistem ASB ini jika anda ada RM 50,000 dalam akaun anda, selepas 25 tahun anda akan ada anggaran dalam RM 150,000++.  Dengan izin Allah cukup untuk kos perubatan anda. setidak-tidaknya tidak perlu lah mendaftar didalam "BersamaMu  XXXIV" :p

9 comments:

Anonymous said...

They have to set thе next marshmallow
in their mouth and гepеat the ωords. Аѕ boԁily
physique demands workout, human brаin also needs sοme kіnԁ οf entertaining exercise.

Usually theге aгe different games for both boys and girlѕ,
ԁеsіgned eѕpecially to ѕuit their sреcіfic pеrѕоnalitу.

Gueѕs What Babу Item - Motheгѕ ωill
enjoy this game thе mоst. In this game bloсks arе giνen
with some numbers wіth some empty blocks.

Tаκe a loοk at my homepage: cool free fun games

Anonymous said...

I just cοuldn't depart your web site prior to suggesting that I really loved the standard info an individual provide to your visitors? Is going to be back frequently to investigate cross-check new posts

Also visit my web site - chandler carpet cleaning

Anonymous said...

As years passed by, these distortions gained a classical relevance in Japan and so shot
to popularity as being the kind of their art. Regardless if you need to spend your
sparetime reading stories or watching videos, just about the most popular popular
and amusing strategies to entertainment are
online games. Often, people can just address their youth crisis if they're inside their adult lives because of feeling scared, or insufficient. CAD software enables you to target tiny details like shower controls because of its sophisticated precision. Do I have to expend a whole great deal of funds to have began.

Visit my web site; tattoo gallery

SULISTIA WATI said...

aslamu alaikum wr wb..
bismillahirrahamaninrahim,,senang sekali saya bisa menulis
dan berbagi kepada teman2 melalui tempat ini,
sebelumnya dulu saya adalah seorang pengusaha dibidang property rumah tangga
dan mencapai kesuksesan yang luar biasa, mobil rumah dan fasilitas lain sudah saya miliki,
namun namanya cobaan saya sangat percaya kepada semua orang,
hingga suaatu saat saya ditipu dengan teman saya sendiri dan membawa semua yang saya punya,
akhirnya saya menanggung hutang ke pelanggan-pelanggan saya totalnya 470 juta dan di bank totalnya 600 juta ,
saya sudah stress dan hampir bunuh diri anak saya 3 orang masih sekolah di smp / sma dan juga anak sememtarah kuliah,tapi suami saya pergi entah kemana dan meninggalkan saya dan anaka-naknya ditengah tagihan hutang yang menumpuk,
demi makan sehari hari saya terpaksa jual nasi bungkus keliling dan kue,
ditengah himpitan ekonomi seperti ini saya bertemu dengan seorang teman
dan bercerita kepadanya, alhamdulilah beliau memberikan saran kepada saya.
dulu katanya dia juga seperti saya setelah bergabung dengan mbah saroh hidupnya kembali sukses,
awalnya saya ragu dan tidak percaya tapi selama satu minggu saya berpikir
dan melihat langsung hasilnya, `
saya akhirnya bergabung dan
semua petunjuk mbah saroh saya ikuti dan hanya 1 hari astagfirullahallazim,
alhamdulilah demi allah dan anak saya,
akhirnya 5m yang saya minta benar benar ada di tangan saya,
semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha,
kini saya kembali sukses terimaksih mbah saroh saya tidak akan melupakan jasa aki.
jika teman teman berminat, yakin dan percaya insya allah,
saya sudah buktikan demi allah silahkan buka website www.pesugihanputih.ga atau langsung Klik di sini






























































































Oleg said...

I want to share a testimony on how Le_Meridian funding service helped me with loan of 2,000,000.00 USD to finance my marijuana farm project , I'm very grateful and i promised to share this legit funding company to anyone looking for way to expand his or her business project.the company is UK/USA funding company. Anyone seeking for finance support should contact them on lfdsloans@outlook.com Or lfdsloans@lemeridianfds.com Mr Benjamin is also on whatsapp 1-989-394-3740 to make things easy for any applicant. 

Merissa Dari Malaysia said...

Nama ::::: [Merissa Ahmed]
Negara :::::: [Malaysia]
Alamat ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
Bandar :::::::::::: [Kuala Lumpur]
Amaun Pinjaman :::: [RM 450k. [berjaya]
Nombor WhatsApp :::: [+ 601125693785]
e_mail :::: [merissaahmed11@gmail.com]


Nama saya Merissa, seorang ibu kepada dua anak saya dari Malaysia dan saya telah berada di Malaysia selama bertahun-tahun dan sehingga saat ini kesaksian ini saya masih berada di Malaysia. Salah satu masalah utama yang pernah saya hadapi dengan perniagaan saya ialah masalah kewangan dan pembiayaan semula dan ini menyebabkan saya mencari pinjaman dan akibatnya saya menjadi mangsa 2 pemberi pinjaman fiktif dan ini sebenarnya membuat saya trauma sampai tahap tertentu tetapi saya tidak pernah putus asa sehingga saya melalui blog dan juga media lain saya mempunyai peluang untuk menemui [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] pada awalnya saya berasa takut dan sangat skeptikal mengenainya, tetapi saya harus mengambil risiko satu kali yang akhirnya membawa kepada kebebasan kewangan saya. Saya benar-benar memohon pinjaman sebanyak RM 450K dalam masa 24 jam proses pembayaran berjaya dilakukan. Keseluruhan proses ini boleh dipercayai dengan jujur ​​dan boleh dipercayai, jadi jangan takut dengan pinjaman dalam talian hubungi [DUBAI FINANCIAL SERVICE AUTHORITY] untuk mendapatkan pinjaman yang boleh dipercayai @ kadar faedah yang sangat rendah Anda boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel di bawah ::
financialserviceauthority400@gmail.com
Atau jika anda ingin membuat lebih banyak pertanyaan, anda juga boleh menghubungi saya melalui e-mel ini: merissaahmed11@gmail.com

Nama ::::: [Merissa Ahmed]
Negara :::::: [Malaysia]
Alamat ::::: [Jalan-Bukit Bintang Plaza, Jalan Bukit Bintang]
Bandar :::::::::::: [Kuala Lumpur]
Amaun Pinjaman :::: [RM 450k. [berjaya]
Nombor WhatsApp :::: [+ 601125693785]

Amalia Amangkurat ( HOW I GOT MY DEBT AND BUSINESS LOAN FROM GENUINE MOTHER RIKA ANDERSON LENDER said...

NAMA: Amalia Amangkurat
NEGARA: Kuala Lumpur, Malaysia
HIBAH PINJAMAN: $50,000
Rekening AmBank: 1330773201610
Email: amaliaamangkurat@gmail.com

Situs web: www.rikaandersonloancompany.webs.com
Email rikaandersonloancompany@gmail.com
Whatsapp: +1(929)526-0086
Layanan Pelanggan Whatsapp: +1 916 448 1012

Nama saya Bu Amalia Amangkurat, saya seorang janda dan saya kehilangan suami saya 4 tahun yang lalu dan saya merawat anak-anak, sekarang saya menghasilkan uang untuk membayar sewa dan beberapa hutang tetapi saya tidak punya uang untuk membayar.

Baru-baru ini saya melihat kesaksian online tentang seorang teman yang mendapat pinjaman tanpa agunan dari PERUSAHAAN PINJAMAN RIKA ANDERSON, Lady Amalia Anmangkurat di email amaliaanmangkurat@gmail.com dan email Harumah Madzulkifli harumahmadzulkifli@gmail.com.

Saya mengajukan pertanyaan dari ibu Margaretha Asmaran di email margarethaasmaran@gmail.com dan Vania Hilman di email  vaniahilmanaki@gmail.com Saya diberitahu bahwa dia adalah ibu yang jujur, jadi saya mengajukan pinjaman sebesar $50.000 jadi setelah proses pinjaman, pinjaman saya telah ditransfer ke rekening bank saya dan hari ini, saya memiliki toko tempat saya menjalankan bisnis saya dan hari ini saya telah melunasi hutang saya dan semua tagihan saya.

Semua berkat RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, pemberi pinjaman yang baik dan jujur, jadi saya berjanji untuk bersaksi dan membagikan kabar baik saya juga. Jika Anda memiliki keraguan atau ketakutan, Anda selalu dapat menghubungi.

Do you need Finance said...

Fast cash offer for you today at just 3% interest rate, both long and short term cash of all amounts and currencies, no collateral required. Apply now for your instant approval financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

Do you need Finance said...

We can assist you with a loan here on any amount you need provided you are going to pay it back after given, We give out a loan with 3% interest rate on any amount. Kindly contact us today for more information and get funded without any problem.E-mail: financialserviceoffer876@gmail.comm WhatsApp: +918929509036